آنچه در نشست دانشگاهیان خراسان جنوبی با سعید جلیلی مطرح شد


ایسنا/ خراسان جنوبی بهره مندی از توان دانشگاه در حل مشکلات ملی و بررسی معضلات و چالش های دانشگاه به ویژه از جمله موضوعاتی بود که در دیدار دانشگاهیان استانداری با نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد. .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سعید جلیلی به خراسان جنوبی سفر کرد و با تعدادی از اساتید دانشگاه های این استان دیدار کرد. در این نشست دو ساعته مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و لزوم توجه بیشتر به دانشجویان و جوانان، عدم حمایت از اساتید دانشگاه، بی توجهی به مهاجرت نخبگان و اساتید علمی، کمبود بودجه آموزش و پرورش و تحصیل فرزندان برخی مسئولان در خارج از کشور از مهم ترین دغدغه های جامعه دانشگاهی است.

اراده اول حرف می زند

محمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در این نشست اظهار داشت: برای حل مشکلات راهی جز اراده و تلاش ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با بزرگ نمایی مشکلات و ضعف ها توجه همگان را از پیشرفت کشور و نظم و نسل جدید منحرف کند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند. با کمک رسانه و فضای مجازی متوجه نمی شوید که جامعه دانشگاهی، جوانان دلسوز و مردم منطقه ما فریب دشمنان را نمی خورند.

موسوی میرزایی گفت: مشکلات زیادی در کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… وجود دارد که جامعه دانشگاهی و یا مردم و جوانان از آن راضی نیستند، اما همه مصمم هستیم و معتقدیم که راه حل برای آن است. هر کس. این مشکلات با اراده ما.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همه ما معتقدیم مستکبران و جامعه جهانی پیشرفت ما را نمی خواهند، گفت: باید با دانش، تحقیق، آموزش برای نسل خوب و لبیک به حل مشکلات و غلبه بر مشکلات برسیم. مقام معظم رهبری: ما به عنوان قشر کوچکی از جامعه در شرایط متلاطم کنونی سعی کرده ایم به شیوه های مختلف به مردم خدمت کنیم زیرا اگر مردم عملکرد خوب ما را ببینند اعتماد بیشتری به این نظام خواهند داشت.

ما توانایی تبلیغ درست در جامعه را نداریم

محمدحسین میمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: برای هر جوانی که گرفتار می شود، باید یک هم سن و سال من مجازات شود، زیرا ما بودیم که به این نقطه رسیدیم، نتوانستیم. جوانان را به درستی آگاه کنید.

با اشاره به اینکه عده ای از جوانان خواسته یا ناخواسته در حوادث اخیر ظاهر شدند، تقصیر جوانان نیست، بلکه مسئولان و اساتیدی هستند که نتوانستند ذهن خود را جهت دهند، تصریح کرد: یکی از بزرگترین ضعف های کشور نبود فرهنگی است. کار کردن .

میمی تصریح کرد: ما توانایی گسترش مناسب در جامعه را نداریم، مسائل جامعه باید به درستی برای نسل جوان تبیین شود تا فریب توطئه های دشمن را نخورند. شناخت جوانان و مسائل مربوط به آنها جایی برای دفاع از خود بگذارید تا بتوانیم به سوالات جوانان پاسخ دهیم.

دانشگاه سازنده ترین نقش را در آبادانی ایفا می کند

سید جواد حسینی فشان رئیس بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: دانشگاه ها مهمترین نقش سازنده را در راهپیمایی پیشرفت و توسعه جوامع ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی یکی از زیرساخت های اصلی پیشرفت و توسعه در آموزش و پژوهش، گسترش و تجهیز مراکز آموزش عالی، پرداختن به موضوع علم و ارتقای سطح علم در جامعه بوده است، تصریح کرد: خراسان جنوبی تاکنون بوده است. یکی از قطب ها از قدیم الایام بوده و تولید کننده اصلی علم و فرهنگ در ایران بوده و خاستگاه آن در این کشور بوده است.تعداد زیادی از علما و پدران علم و دارای سابقه طولانی در ساخت مدرسه و دانشگاه می باشد.

رئیس بسیج استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور دارای بیش از هزار عضو هیئت علمی، دو هزار استاد مدعو و بیش از 42 هزار دانشجو است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور را دارد در حالی که خراسان جنوبی کمترین حواشی را در اتفاقات اخیر داشت، همین موضوع در دانشگاه ها حاکم شد و علیرغم تلاش فراوان رسانه های بیگانه برای به خیابان کشیدن مردم، اقدامات فوق العاده ای انجام شد. در استان ما

حسینی بیان کرد: علیرغم تشریحاتی که در دانشگاه ها اجرا می شود، امروز یک سری سوالات در ذهن دانشجویان، اساتید، جامعه و جوانان وجود دارد.

وی ادامه داد: در کشوری که در برخی شاخص ها رتبه اول دنیا را دارد چرا این دستاوردهای بزرگ در جامعه تبیین نمی شود و آنچه برای مردم ملموس تر است افزایش قیمت ها و تورم است.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به سوابق و تجربیات سال های گذشته و عدم اعتماد به اروپا و آمریکا تا چه اندازه امیدواریم با مدیریت جدید شرایط اقتصادی جامعه تغییر کند. تیم، 16 ماه از آغاز دولت سیزدهم مردمی می گذرد، اما توجه ادارات و مدیران سابق حضور دارد خطوط نفوذ در رویدادهای اخیر مورد توجه قرار گرفت.

مهاجرت معلم در نتیجه ناامیدی

عبدالرضایی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: یکی از ارکان مقام معظم رهبری برای پیشرفت کشور امید آفرینی و امید آفرینی در جامعه به ویژه نسل جوان است. این در حالی است که نه تنها در دانشجویان جوان، بلکه در بسیاری از اساتید به دلایلی از جمله پایین بودن وضعیت تأهل، مشکلات اجتماعی، شرایط زندگی و … شاخص امید به انحاء مختلف کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: نتیجه ناامیدی مهاجرت اساتید دانشگاه است در حالی که هزینه های هنگفتی صرف آموزش و تربیت معلم می شود. در چاپ های اخیر به دلیل موضوع سرخوردگی، حداکثر حمایت هیئت علمی خود را در زمینه مسائل سیاسی از دست داده ایم و بحث محدود کردن نشاط اجتماعی دانشجویان را داریم.

سرگردانی هویت در میان جوانان

حسین فرزانی پور، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند گفت: امروز با دو معضل مهم روبرو هستیم که یکی از آنها نسل گمشده جوانان برای هویت خود است، اما چرا بین هویت ایرانی و هویت اسلامی و حفظ آن تفاوت قائل می شویم؟ نسل جوان روز به روز از اسلام و دین روی گردان می شود؟

وی افزود: همه ما بخشی از جامعه هستیم و نمی خواهیم خودمان را گول بزنیم پس باید به الگوی اسلامی – ایرانی هویت و ارزش بدهیم و نسل سرگردان امروز را به هویت اصلی خود برگردانیم.

آنچه در نشست دانشگاهیان خراسان جنوبی با سعید جلیلی مطرح شد

قدرت استفاده از سواد در بین دانش آموزان وجود ندارد

ذبیح الله عدی، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بیان کرد: در سیاست روایی، ائمه مردم ما فهیم، باهوش و قوی معرفی می شوند و در دانشگاه ها به سواد علمی، سیاسی و معنوی ارزش داده می شود، اما دانشجویان خارج از دانشگاه. توانایی استفاده از دانش خواندن و نوشتن ندارد.

وی ادامه داد: تربیت هوش سیاسی و معنوی بسیار مهم است اما جای آن در بین نسل جوان ما خالی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: دشمن با فضای مجازی تخیل جوانان ما را تسخیر کرده است اما ما مسئول هستیم و نمی توانیم نسبت به جوانان خود بی تفاوت و بی تفاوت باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ارائه مطالبات بیان کرد: همواره گفته می شود مسئولان باید پاسخگو باشند ضمن اینکه مدیران شایسته معرفی و نقاط قوت برجسته شوند.

وی بیان کرد: در شرایطی که شاهد طلاق عاطفی بین والدین و فرزندان هستیم، این امر منجر به کوچه و خیابان رفتن جوانان می شود، بنابراین تربیت معنوی مقدم بر آموزش علمی است و خانواده ها باید توجه بیشتری به جوانان داشته باشند.

احدی بیان کرد: با رویکرد توحیدی و عرفانی همه می توانند به فتنه نگاه کنند چرا که این جزء لاینفک سنت الهی و مسیر رشد است، مؤمن در فتنه ساخته و درمان می شود، بنابراین این وظیفه جامعه دانشگاهی است. وارد شدن در این مورد.

وی با تاکید بر اینکه عقب نشینی سیاسی در این شرایط حساس غیرصادقانه است، گفت: اساتید دانشگاه و حوزه باید در این شرایط حساس وارد عرصه شوند در حالی که برخی اساتید از برخی دیگر منزوی می مانند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: اساتید خلاق توضیح دهند چرا که خلاقیت می تواند ناجی تفسیر باشد.

استفاده از توان دانشگاهیان برای حل مشکلات ملی

حجت الاسلام حسین اخی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه ها در توسعه انسانی و رشد نسل ها، گفت: تربیت فرزندان و اداره کشور از وظایف مهم و دشواری است.

وی افزود: در حال حاضر دولت باید دست خود را به سوی علما، اندیشمندان، دانشگاه ها و اساتید دراز کند چرا که در هر گروه دانشگاهی این گروه به خوبی پیش می رود اما چرا از این توانایی استفاده نمی شود؟

آخری با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات با تعامل با دانشگاه ها قابل حل است، افزود: تا زمانی که مشکلات اقتصادی و فرهنگی حل نشود، مشکل حل نمی شود.

حجت الاسلام برادرم بر لزوم جداسازی صفوف اغتشاشگران از تجمع کنندگان تاکید کرد و گفت: ما تنها راه حل برای عبور از مشکلات را دراز کردن دست دولت به سوی دانشگاهیان و اساتید می دانیم.

اکنون تحصیلات عالی مطلوب نیست

همانطور که سید علیرضا ذلفیقی، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: وضعیت آموزش عالی کشور خوب نیست و تا حدودی از دانشگاه ها استقلال گرفت و حتی حق انتخاب مدیر دانشگاه به آن داده نشد. گروه.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از مسائل حاکم بر کشور اقتصادی است و اهمیت این حوزه را می توان از طریق انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان شعارهای سال درک کرد، افزود: در حالی که خط فقر در ساعت 18 در رسانه ها اعلام می شود. میلیون و 290 هزار تومان، این مهاجرت مهم با روال اعضای هیات علمی و نان تست انجام می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل تخصیص کم بودجه نمی توان در حوزه های تحقیقاتی اقدامی انجام داد. امسال در حالی به نام سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال نامگذاری شده است که در اتفاقات اخیر بسیاری از دانشجویان به دلیل انحلال فضای مجازی کسب و کار اینترنتی خود را از دست داده اند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

سعید جلیلی تمام مشاهدات دانشگاهیان را با دقت گوش داد، نوشت و پاسخ داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید