شرایط فروش سهام – ایسنا



مدیرعامل صندوق ثبات بازار مالی درباره شرط فروش سهام توسط ذینفعان گفت: زمان فروش سهام توسط مشمولانی که روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند منوط به تصمیم نهایی شورای عالی بورس است. تبادل.

به گزارش ایسنا، پیمان حدادی در نشست خبری امروز خود با تشریح فعالیت صندوق تثبیت بازار مالی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این صندوق حفظ ثبات در بازار سرمایه است که به همین دلیل صندوق تثبیت هر بار اقدام به خرید و فروش سهام نمی کند. روز

وی ادامه داد: هیات امنای صندوق تثبیت متشکل از وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان بورس و رییس شورای توسعه ملی است. . صندوق و سهام خرید و فروش شده توسط «صندوق تثبیت» بر اساس آیین نامه ای است که توسط هیأت مدیره تدوین شده و «صندوق» به تصویب رسیده است.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار مالی ادامه داد: بنابراین زمانی که تغییراتی در برخی شاخص های بازار ایجاد می شود یا نوساناتی در بازار جهانی یا بازار ارز وجود دارد، صندوق تثبیت وارد بازار می شود. در حال حاضر این صندوق در 510 توکن سهام دارد که نه تنها از توکن های بزرگ تشکیل شده است، بلکه نقدشوندگی سهام، حجم سهام و نوع فعالیت بازارسازان اهمیت زیادی دارد.

حدادی درباره سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار پول گفت: این صندوق به صورت غیرمستقیم اقدام به خرید سهام می کند و خرید این صندوق از طریق صندوق تثبیت صورت می گیرد. این رویه نیز توسط خود سازمان بورس انجام می شود.

وی از انتشار گزارش فعالیت های صندوق تثبیت بازار مالی در ماه های آینده خبر داد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار پول درباره حجم دارایی های این صندوق اظهار کرد: حجم دارایی های صندوق تثبیت در پایان سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر 12 هزار میلیارد تومان است.

راه اندازی بورس جهانی به پیشنهاد دبیر سابق مناطق آزاد صورت گرفت

حدادی درباره راه اندازی بورس جهانی افزود: راه اندازی این بورس از حدود دو ماه پیش در شورای عالی بورس مطرح و تصویب شد و از جمله شرایط راه اندازی بورس جهانی به شرح زیر است: حداقل 60 درصد. سهام باید متشکل از سهامداران خارجی و معاملات ارزی باشد.

وی ادامه داد: تاکنون به استثنای یک بانک داخلی، هیچ نهاد دیگری درخواست سرمایه گذاری در این زمینه نداشته است، اما سازمان بورس از هر نهاد داخلی و بین المللی که مایل به سرمایه گذاری در این بخش باشد دعوت به عمل می آورد و اقدامات اجرایی انجام خواهد شد. در کمترین زمان ممکن گرفته شود

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه راه اندازی بورس بین المللی به درخواست دبیر سابق مناطق آزاد بوده است، ادامه داد: نهادهای خارجی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای دبیر سابق اعلام آمادگی کردند. اما آینده این بازار هنوز نامشخص است.

آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سهام

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام درباره آخرین مورد بازگشایی نمادهای سرمایه گذاری منطقه ای گفت: شورای عالی بورس در خردادماه سازمان بورس را مکلف کرد تا مقدمات برگزاری مجامع شرکت های مذکور را در نظر بگیرد. سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی برای برگزاری مجامع آماده شده اند و هم اکنون آماده برگزاری هستند.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که در نهایت باید مجوز تملک یا بازگشایی توکن را صادر کند، شورای عالی بورس است که تاکنون این کار را نکرده است. انشالله که این ماه آینده تموم بشه

به گفته وی، اینکه مشمولانی که روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند، بتوانند سهام خود را بفروشند، منوط به تصمیم شورای عالی بورس است.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام درباره سود سال 1400 از این سهام نیز گفت: میزان سود سال 1400 دو برابر سود سال 1399 و مرحله اول آن خواهد بود. در پایان دی ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید