علائم و نشانه های خانواده التهابی


وجود این همه ناملایمات، مشکلات و تنش ها بر همه تأثیر منفی می گذارد و روابط افراد را به جای پر شدن از آرامش و عشق، پر از خشم و آشفتگی می کند.

این تاثیر زیادی روی خانواده ها دارد. پیش از آن خانه و خانواده مکانی بود که مردم از هر ناملایمی در آن پناه می بردند و در سنگر آن وقت و انرژی می گذراندند، اما امروز این موضوع تحت الشعاع قرار گرفته و امروز خانه محل بودن و رهایی از ترس و ناراحتی است. .

روانشناسان و مشاوران در مورد خانواده هایی که التهاب در آنها زیاد است صحبت کردند و نشانه هایی را برای چنین خانواده هایی برشمردند.

در این مقاله به بررسی این موضوع و بررسی این نشانه ها می پردازیم. توجه کنید شاید در خانواده شما هم چنین نشانه هایی وجود داشته باشد پس باید برای آنها چاره ای بیندیشید.

آیا خانواده پر زرق و برقی دارید؟

اعضای خانواده مدام فریاد می زنند

شاید هیچ کس نداند که آیا خانواده او تحت فشار زیادی هستند یا نه. شاید یکی از عوارض تنش زیاد در خانواده، فریاد زدن اعضای خانواده باشد. باید بدانید که هرچه افراد عصبی تر باشند، تمایل بیشتری به بالا بردن صدایشان و صحبت های غیر ضروری دارند، بنابراین سعی کنید اگر شما یا دیگران و فرزندانتان فریاد می زنید، خود را کنترل کنید، به دیگران اطمینان دهید و خود را آرام کنید. برای آرام کردن دیگران صحبت کنید.

اگر جواب نداد، صحبت را کنار بگذارید و به خود و دیگران زمان بدهید و مکالمه را تا زمانی که آرام شوید به تعویق بیندازید. هر دو طرف باید ساکت بنشینند، نفس عمیق بکشند و آرامش خود را به دست آورند. این برای هر دو طرف ضروری است.

آیا خانواده پر زرق و برقی دارید؟

خواب خانواده ضعیف یا بی کیفیت است

وقتی تنش در خانواده زیاد می شود، خواب همه اعضای خانواده تحت تأثیر قرار می گیرد و کیفیت آن کاهش می یابد. برخی از کمبود خواب رنج می برند، در حالی که برخی دیگر از خواب زیاد رنج می برند. نداشتن خواب با کیفیت کافی باعث افزایش اضطراب برای شما و سایر اعضای خانواده می شود.

دکتر تینا آلتمن، پزشک متخصص اطفال از کالیفرنیا و سخنگوی آکادمی اطفال، می‌گوید: «اگر احساس می‌کنید بچه‌هایتان خشن‌تر از قبل می‌شوند، سعی کنید آنها را نیم ساعت زودتر بخوابانید. این کار را برای خودتان انجام دهید تا شاهد یک تغییر واقعی در فضا و فضای خانواده باشیم.»

می توانید برای خوابیدن برنامه خاصی داشته باشید، بنابراین اگر فرزندانتان کم سن و سال هستند، می توانید برای آنها داستان و کتاب بخوانید و نقش مهمی در آرامش آنها قبل از خواب داشته باشید.

آیا خانواده پر زرق و برقی دارید؟

یادت رفت با هم غذا بخوری

اگر شما و همسرتان از اینکه فرزندتان نمی‌خواهد با شما سر یک میز غذا بخورد، بسیار عصبانی، ناراحت و استرس دارید، باید به رفتار خود فکر کنید.

دکتر مری آلفورد، روانشناس و عضو انجمن روانشناسی، می گوید: «برای گرد هم آوردن خانواده سر میز شام، جملات مثبت در مورد خانواده خود را روی کاغذ بنویسید و هنگام غذا خوردن با صدای بلند آنها را بخوانید.» این به کودکان کمک می کند مشتاقانه منتظر غذا خوردن در خانه باشند. فضایی آرام و مثبت از هر کودکی می خواهد که این کار را انجام دهد و از این طریق سنت جدید و مثبتی در خانواده ایجاد کند.

سعی کنید با لبخند پشت میز باشید و از روز خود و خاطرات جالبی که برایتان اتفاق افتاده صحبت کنید، به این ترتیب می توانید فرزندانتان را نیز تشویق کنید تا درباره اتفاقاتی که در طول روز برایشان افتاده است صحبت کنند.

علائم و نشانه های خانواده التهابی

اعضای خانواده را منزوی کنید

همه انسان ها یکسان نیستند و همه آنها در موقعیت های مختلف واکنش های متفاوتی دارند. این در مورد کودکان نیز صدق می کند. برخی از آنها زمانی که تحت فشار زیادی هستند و منزوی می شوند سعی می کنند خود را از جمع جدا کنند.

کودکان بزرگتر ممکن است خود را در اتاق حبس کنند، اما کودکان کوچکتر با امتناع از بازی با کودکان دیگر واکنش نشان می دهند.

دکتر آلفورد توصیه می کند: “در شرایطی مانند این، با کودک خود صحبت کنید و به او اطمینان دهید که بین شما و او ارتباطی وجود دارد و آنها می توانند در مورد هر چیزی با شما صحبت کنند. اگر شما احساس استرس می کنید و کودکان متوجه می شوند که شما احساس خواهید کرد. بهتر است با انجام کارهایی مانند حمام کردن یا نفس های عمیق، این کارها شما را به حرکت در می آورد.

حتی می‌توانید در مورد احساسات مختلفی که افراد در زندگی تجربه می‌کنند صحبت کنید و از فرزندتان بخواهید که فکر کند و راه‌حلی برای پاسخگویی و خلاص شدن از شر احساسی که باعث ناراحتی فرد می‌شود بیابد. به این ترتیب او برای احساساتی که در آینده تجربه خواهد کرد نیز آماده می شود و زمانی که در موقعیت های ناراحت کننده قرار می گیرد، احساس عصبی و بلاتکلیفی نمی کند و می تواند تصمیمات بهتری بگیرد.

آیا خانواده پر زرق و برقی دارید؟

مشکل در محل کار

آیا در محل کار خود با مشکل جدیدی مواجه شده اید یا آنطور که باید ظاهر نشده اید و آیا از این موضوع ناراحت هستید؟ اگر راندمان کاری شما نسبت به گذشته کاهش یافته است، استرس ممکن است یکی از دلایل آن باشد. استرس باعث می شود که نتوانید آنطور که باید بر روی کار و فعالیت خود تمرکز کنید، بنابراین نمی توانید کار خود را مانند قبل انجام دهید.

دکتر آلفورد توصیه می کند: «در این موارد منبع استرس را شناسایی کنید و با همسرتان برای از بین بردن آن فکر کنید، مثلاً اگر شما و فرزندانتان صبح در یک ساعت از خواب بیدار می شوید، روز را با عصبانیت و استرس شروع کنید. می‌توانید کارها را تقسیم کنید و زود بیدار شوید. کمی صبح، یا می‌توانید از شب چند کار صبحگاهی را آماده کنید، به این ترتیب استرس کمتری خواهید داشت.

در این کسب و کار می توانید با سایر اعضای خانواده صحبت کنید زیرا هر یک از آنها می توانند مسئولیت کاهش کمی از فشار و بار روی شانه های شما را بر عهده بگیرند.

آیا خانواده پر زرق و برقی دارید؟

آیا همه افراد خانواده احساس بیماری می کنند؟

اگر دقت کنید می بینید کسانی که استرس زیادی دارند معمولا زیاد بیمار می شوند و درگیر انواع بیماری ها می شوند. استرس سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند که احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

در چنین شرایطی، کودکان کوچکتر معمولاً از دل درد، سردرد یا کابوس شکایت دارند و کودکان بزرگتر دچار درد گردن، شانه و کمر و گاهی بی خوابی می شوند. در چنین شرایطی علاوه بر افزایش ساعات خواب، حتما دست های خود را تمیز نگه دارید و به اندازه کافی برای خود و اعضای خانواده ورزش کنید. به منظور پیشگیری از بیماری در هنگام مواجهه با عوامل استرس زا، دکتر آلفورد شرکت در فعالیت های سرگرم کننده مانند شب بازی های خانوادگی یا تماشای فیلم را توصیه می کند. سعی کنید زمانی را با هم بگذرانید و از با هم بودن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید