خبرگزاری مهر: آخرین موضع بشار اسد درباره ایران و روسیه اخبار ایران و جهان


گزارش کردن خبرگزاری مهر، روزنامه اخبار لبنان در گزارشی اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه هفته گذشته با تعدادی از خبرنگاران و پژوهشگران سوری در کاخ ریاست جمهوری دمشق دیدار کرد.

اخبار عرض کردم: این جلسه حدود سه ساعت طول کشید و ایشان فرمودند سوالات افکار عمومی پاسخ داده است. در حالی که بیشتر گفتگوهای بشار اسد در این دیدار مربوط به مسائل داخلی سوریه است. اثرات جنگ علیه جامعه و اقتصاد این کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی سوری‌ها نتیجه محاصره و تحریم‌های غرب بود، اما وی درباره برخی مسائل سیاسی مرتبط با روابط همسایه سوریه نیز اظهار نظر کرد. کشورها یا کشورهای فعال.اختصاصی در موضوع سیاسی این کشور. رئیس جمهور سوریه ابتدا در مورد رابطه با ترکیه صحبت کرد که به نظر می رسد این روزها نسبتاً مثبت شده است.

بشار اسد اعلام کرد: روابط با آنکارا در حال حاضر فقط جنبه رسانه ای دارد، اما سطح دیدارها را افزایش می دهد و ترکیه تمایل خود را برای پاسخگویی به خواسته های دمشق نشان داده است. البته سوریه از ترکیه انتظار اقداماتی دارد نه فقط حرف. اکنون ممکن است ترکیه در رویکردهای خود نسبت به برخی کشورهای عربی صادقانه تر عمل کند، اما نمی توان قضاوت کرد که این موضع ترکیه جدی است یا صرفا یک مانور سیاسی. تغییر سیاست برای روزنامه نگاران یا محققین اشتباه است کدام کشور اندازه گیری بر اساس تغییر افراد. از صدور بیانیه یا بیانیه صرف خودداری شود و این گونه اظهارات با اقدامات عملی همراه باشد.

همانطور که بشار اسد درباره آمریکا و اشغال سوریه توسط این کشور گفت، ما هیچ رابطه ای با آمریکایی ها برقرار نمی کنیم و روی تشدید مقاومت مردمی برای فشار بر آمریکایی ها برای عقب نشینی از سرزمین های سوریه که اشغال کرده اند حساب می کنیم.

همانطور که بشار اسد درباره روابط با متحدان دمشق گفت: ایران تاثير گذار سوریه از ما حمایت اقتصادی و نظامی کرده، حمایت می کند و همچنان از ما حمایت می کند و حقوق ما را نادیده نگرفته است.

وی در خصوص روسیه نیز افزود: روسیه نیز کمک های زیادی به ما کرد اما واقعیت امروز پس از عملیات نظامی این کشور در اوکراین و فشارهای اقتصادی و نظامی بر مسکو تغییر کرده است.

وی در خصوص روابط با حزب الله تاکید کرد: ما از حزب الله حمایت کردیم و همچنان از آن حمایت می کنیم و حمایت ما ادامه خواهد داشت زیرا حزب الله کنفدراسیون این استراتژی ماست

وی با ابراز نگرانی نسبت به لبنان و آینده آن با توجه به شرایط کنونی، ثبات در سوریه را مهم ارزیابی کرد.

بشار اسد درباره عراق نیز با بیان اینکه روابط دمشق و بغداد را دوستانه می داند، گفت: ما به سیاست عمومی توجه می کنیم نه مواضع افراد.

وی در خصوص از سرگیری روابط با حماس گفت: حماس علنا ​​عذرخواهی کرد و این عذرخواهی برای همه مردم سوریه بود و آن هم در سفر خلیل بود. الهی و نگرش عمومی در این بارداری رویداد

رئیس جمهور سوریه درباره سایر کشورهای عربی نیز گفت: منتظر موضع گیری هستیم گرفتن مصر با وزن مصر در جهان عرب همخوانی دارد و موضع مصر در قبال دمشق باید با جهان عرب متفاوت باشد، اما آنها به دو صورت عمل می کنند. زیرا آنها ابتدا پیام می دهند که با بازگشت دمشق به اتحادیه عرب موافق هستند، اما زمانی که این موضوع رسما مطرح شد، مصر مخالف بازگشت دمشق به اتحادیه بود.

وی در خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، موضع سلطان نشین عمان را منطقی ترین و صمیمانه ترین موضع گیری در قبال سوریه و موضع امارات را در جایگاه بعدی دانست.

بشار اسد گفت: در خصوص عربستان و بحرین، موضع محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی منفی نبود، اما تحت فشار قرار گرفت تا با دولت دمشق همکاری نکند. بحرین نیز از نظر وسعت بسیار کوچک است، اما برای بازگشایی سفارت خود در دمشق شجاعت خرج کردن

بشار اسد در پایان گفت: برای احیای روابط خود با هیچ کشوری مانند قبل از جنگ مشکلی نداریم. به شرطی که رفتارشان را نسبت به ما تغییر دهند. ما آماده اجرای هر ابتکاری برای ارتقای سطح روابط هستیم. مشروط بر اینکه طرف های دیگر از ما نمره نخواهند.

دیدگاهتان را بنویسید