طرز تهیه لواش خوشمزه خرمالو در فر


لواش خرما را هم در فر و هم زیر آفتاب می توانید درست کنید. در این مطلب طرز تهیه لواش خرما در فر را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مواد لازم برای تهیه لواش خرمالو ملیس در فر

خرمالوی رسیده و تازه آسیاب شده: 6 فنجان فرانسوی

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

در این طرز تهیه لواش خرمالو کافی است خرمای شسته شده را له کنید و سپس در سینی فر بچینید. فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید و لواش را در آن بپزید. پس از سرد شدن لواش، آن را برش دهید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این لواش را می توانید با راهنمایی زیر تهیه کنید.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مرحله اول: خرماها را آماده کنید

مرحله اول طرز تهیه لواش خرمالو مانند بقیه است انواع لواش باید خرمالوها را با مخلوط کن یا غذاساز له کنید تا یکدست شوند. برای این کار باید پوست خرما را جدا کنید و اگر خرما دانه داشت آن را جدا کرده و در مخلوط کن بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. فر را روی کمترین درجه حرارت حدود 75 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود.

مرحله دوم: پوره خرمالو را در سینی فر قرار دهید

سینی فر یا سینی مناسب را انتخاب کنید و خرماهای مخلوط شده را داخل آن بریزید. میوه های له شده را به خوبی در تمام سینی پخش کنید، به ضخامت حداکثر 5 سانتی متر در تمام سینی. حالا سینی را در فر بگذارید و به مدت 6 تا 8 ساعت بگذارید تا خرماها آرام آرام خشک شوند.

مرحله سوم: خرما را بپزید

بعد از حدود 6-7 ساعت در فر را باز کنید و نگاهی به خرماهای لواش بیاندازید. این نان ها زمانی آماده می شوند که سطح آن سفت باشد اما در لمس کمی چسبنده باشد. اگر احساس می کنید خرما هنوز کمی مرطوب است، بهتر است یک ساعت دیگر در فر بگذارید و بعد از 8 ساعت آن را بردارید.

بعد از تهیه لواش خرمالو سینی را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود. وقتی سینی خنک شد، به راحتی می توانید کوکی ها را از سینی جدا کنید.

مرحله 4: کف دست را برش دهید

طرز تهیه لواش خرمالو ملاس

بعد از اینکه لواش خرمالو را از سینی خارج کردید، می توانید آن را به صورت عمودی برش بزنید و رول کنید. برای نگهداری لواش خرمالو باید آنها را در ظرفی با درب بسته نگهداری کرد.

نحوه نگهداری لواش خرمالو

برای نگهداری طولانی مدت می توانید ظرف خرمالو را در فریزر قرار دهید و هر زمان که خواستید آن را خارج کرده و بعد از چند دقیقه میل کنید. اگر مایکروویو یا توستر دارید می توانید از آنها برای تهیه انواع لواش از جمله خرمالو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید