آخرین قیمت آپارتمان در هفته های اخیر


با وجود رکود نسبی معاملات مسکن در پایتخت، این بازار در هفته های اخیر تحت تاثیر دو متغیر رشد قیمت ارز و محاسبات هزینه ساخت با نوساناتی مواجه بوده و به گفته مشاوران املاک، قیمت های پیشنهادی تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا، بررسی های میدانی نشان می دهد که بازار خرید و فروش ملک در تهران آسان نیست. اما قیمت ها گاهی اوقات به صورت اسمی تغییر می کنند. مشاوران املاک می گویند بلاتکلیفی در بازار ارز به چشم انداز بازار مسکن آسیب زده است. قیمت مسکن در شهر تهران در ماه منتهی به آبان 6.8 درصد افزایش یافت و از میانگین 43.2 میلیون تومان به مترمربع 46.7 میلیون تومان رسید.

این روزها تغییرات بازار ارز معمولا با انتظارات تورمی و رشد قیمت نهاده های ساختمانی همراه است. این عامل باعث می شود تولیدکنندگان نرخ پیش فروش و قیمت واحدهای تمام شده را افزایش دهند. مالکانی که آپارتمان های خود را به بازار عرضه می کنند، قیمت ها را تغییر می دهند.

آخرین قیمت مسکن در هفته های اخیر

یک مشاور املاک در جنوب تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: مهمترین عامل رکود بازار مسکن، بی ثباتی قیمت هاست. گاهی اوقات مالکان دو تا سه بار در ماه قیمت را به روز می کنند. هر روز با تغییر قیمت دلار این اتفاق می افتد. البته خانه های بزرگ مشتری ندارند اما خرید و فروش واحدهای کوچک کار بدی نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه های پایانی سال گفت: معمولا در پایان هر سال معاملات مسکن به صورت خودکار افزایش می یابد. اما نمی دانیم بازار شب عید امسال چگونه خواهد بود. آنچه از تجربه ماه های اخیر دریافتیم این است که بازار مسکن به رکود اهمیتی نمی دهد. یعنی اگر معاملات صورت نگیرد قیمت ها تغییر می کند.

یکی دیگر از دلالان املاک شاغل در جنوب غرب تهران گفت: ساخت و ساز کاهش یافته و واحدهای جدید کاهش یافته است. وقتی قیمت دلار بالا و پایین می‌شود، املاک و مستغلات حرکت می‌کنند. یعنی از یک سو با کمبود آپارتمان با کیفیت مواجه هستیم و از سوی دیگر با نوسانات اقتصادی مواجه هستیم. امیدواریم بازار ارز به ثبات برسد تا معاملات مسکن در آستانه تعطیلات رونق بگیرد. در حال حاضر، هیچ پیش بینی آینده نمی توان انجام داد.

متوسط ​​قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران 46700000 تومان است

پس، گزارش، نوامبر 1401 میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران 46 میلیون و 700 هزار تومان نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 و 45.9 درصد افزایش داشته است. بر اساس اعلام بانک مرکزی، در آبان ماه، تعداد معاملات به 8 هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 47.8 درصد و 9.6 درصد رشد داشت.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید