ایران نباید از عراق مورد حمله قرار گیرد



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فؤاد حسینو وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با تلویزیون رودو گفت که وقتی نام این نشست را انتخاب کردیم گفتیم که این نشست در هر جایی برگزار می شود و نام آن تغییر نمی کند زیرا هدف آن حمایت از اقتصاد و حاکمیت عراق و اساس است. بررسی وضعیت عراق و کشورهای همسایه یعنی کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت کننده در آن ایران و ترکیه است.

وی گفت سوریه به دلیل شرایط خاص خود در این نشست شرکت نخواهد کرد اما این بار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در آن شرکت خواهد کرد.

فواد حسین تایید کرد که نمایندگان اتحادیه اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب، سفرای 20 کشور بزرگ اقتصادی، سفیران 5 عضو دائم شورای امنیت و سفرای همه کشورهای عربی و اسلامی در اردن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. . نشست بغداد 2.

وزیر امور خارجه عراق در خصوص حملات ایران به اماکن تروریستی در اقلیم کردستان عراق و وجود یا عدم گفتگو و توافق تهران و بغداد برای توقف این حملات گفت: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و هیئت بزرگی در این خصوص حضور داشته است. در این راستا تشکیل شده است. قبل از دیدار با نخست وزیر عراق، به ایران رفتم، سپس مجدداً با او سفر کردم و پس از آن یک هیئت سیاسی و امنیتی از تهران به بغداد رسیدند.

وی تأیید کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست «بغداد ۲» در اردن شرکت خواهد کرد و در آنجا با وی دیدار خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد برای توقف این حملات به توافق برسیم.

فؤاد حسین وی گفت که ما به قانون اساسی عراق پایبند هستیم و ایران نباید از خاک عراق مورد حمله قرار گیرد.

وی گفت: خواسته های ایران رسما اعلام شد و آنها اعلام کردند که نیروهای سیاسی اقلیم کردستان عراق نباید مسلح شوند و علیه ایران حمله کنند و وارد سرزمین های ما (ایرانی ها) آن سوی مرزها شوند. اکنون کمیته عالی تشکیل شده و اقلیم کردستان در آن مشارکت دارد. تهران رسما اعلام کرد که گروه های کرد مخالف ایران باید خلع سلاح شوند.

دیدگاهتان را بنویسید