ارائه 3 محصول آماده بازاریابی و ورود به بازار کشور



مدیر مرکز رشد پژوهشکده ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور با اشاره به محصولات ارائه شده توسط این مرکز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فناوری گفت: محصول جایگزین آنتی بیوتیک ها که باعث رشد دام ها می شود. طیور، سیمان زیستی و چغندر قند اصلاح شده ژنتیکی آماده بازاریابی و ورود به بازار است.

به گزارش ایسنا، امیر میمندی پور درباره بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فناوری گفت: این نمایشگاه هر سال بهتر می شود، تعداد مراکز تحقیقاتی در حال افزایش است و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارتخانه های دیگر مانند وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه. نمایشگاه.

وی افزود: همزمانی نمایشگاه ایرانسخت و نمایشگاه تحقیقات بازار، فناوری و دستاوردهای فنی باعث شد تا در هر دو نمایشگاه به طور همزمان شاهد یک سری تولید ارزش فناورانه از سطح آماده سازی 1 تا سطح آماده سازی 9 باشیم.

ارائه دستاوردهای موسسه ملی مهندسی ژنتیک

یکی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی درباره دستاوردهای ارائه شده توسط این پژوهشکده در بیست و سومین نمایشگاه تحقیقات و فناوری و دستاوردهای فنی برای بازار گفت: فناوری هایی را از سطح 3 تا 7 آماده کرده ایم که ما آماده سرمایه گذاری در این نمایشگاه هستیم و آن را به علاقه مندان عرضه کرده ایم.

رئیس مرکز رشد پژوهشکده ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور گفت: از جمله این فناوری ها، فناوری تولید پروبیوتیک برای دام و طیور، خوراک آبزیان و سیمان زیستی است. سیمان های زیستی میکروارگانیسم هایی هستند که می توانند روی شن های بیابان پاشیده شوند، تکثیر شوند، از تشکیل گرد و غبار جلوگیری کنند و خاک را تثبیت کنند.

میمندی پور ادامه داد: سیمان زیستی آماده تجاری سازی و ورود به بازار است و از این مرحله به بعد می توانیم آن را به سازمان محیط زیست یا سایر سازمان های مسئول واگذار کنیم.

یکی از اعضای هیات علمی موسسه ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ادامه داد: یکی دیگر از محصولات این موسسه افزودنی های خوراک دام و طیور است که به عنوان محرک رشد و همچنین نانوکپسول های حاوی اسانس و ترکیبات فعال گیاهی استفاده می شود. آنتی بیوتیک ها محرک رشد هستند و باعث افزایش وزن و بهبود وزن در دام، طیور و آبزیان می شوند. این محصول به صورت میدانی تست شده و آماده بازاریابی می باشد.

ممندی پور در خصوص دیگر دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی توضیح داد: محصولات تراریخته نیز از دیگر حوزه های فعالیت شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد است که در این زمینه محصولات مقاوم در برابر تلفات بیولوژیکی و غیربیولوژیکی تولید می کنیم. یکی از محصولات ما مقاومت چغندر در برابر آفات ریزومونیا می باشد. چغندر قند اصلاح شده ژنتیکی تولید کرده ایم که به این بلایت مقاوم است، در حال انجام آخرین آزمایشات هستیم و به زودی وارد بازار می شود.

به گفته وی، پپتیدهای مصنوعی به عنوان هورمون در پرورش ماهیان پرورشی مانند سالمون استفاده می شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، میمندی پور همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی را از دیگر دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی دانست و گفت: ساخت نمونه گیری خودکار (Automatic DNA Sampler) توسط تکنسین های دانشگاه تهران و ملی است. پژوهشکده مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای بازار پژوهش، فناوری و فناوری از 28 آذرماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد و تا روز سه شنبه (3 آذر) ادامه داشت. . ) خواهد بود. پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز رشد، پژوهشکده ها و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری خود را ارائه می دهند. همزمان با این نمایشگاه، چهارمین دوره نمایشگاه تستا و دهمین دوره نمایشگاه ایران سخت نیز در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید