اوکراین: ایران موشکی به روسیه تحویل نداده است



یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین تایید کرد که ایران هیچ موشکی برای استفاده علیه اوکراین به روسیه تحویل نداده است.

به گزارش ایسنا، به گزارش اوکراین فرم، کریلو بودانوف، رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه در گفت و گو با سایت LIGA.net گفت: روسیه در تلاش برای خرید مهمات از ایران است. روسیه همچنین از ایران می خواهد که به آن موشک های بالستیک بفروشد. اما ایران حتی یک موشک هم به آنها نداد.

این مقام اوکراینی اخیرا در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرد که ایران موشک کروز به روسیه تحویل نداده است.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست های خبری خود در خصوص ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین گفت: ایران همواره سعی کرده است از روابط و توانمندی های خود برای کمک به روسیه استفاده کند. دو کشور به یک راه حل برسند با استفاده از ابزارهای سیاسی برای حل بحران و در این زمینه اعلام آمادگی کرد و سعی در طرح این ادعاها علیه ایران دارد و با انگیزه ها و اهداف سیاسی ادامه می دهد و این کار توسط کشورها انجام می شود. که به یک طرف این جنگ و بحران اسلحه می فرستد. ما این اتهامات را دارای انگیزه سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می دانیم.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی اخیر با همتای اوکراینی خود ضمن تایید ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قاطعانه این ادعا، گفت: ایران هشت سال جنگ تحمیلی را متحمل شده است. و جنگ در اوکراین، یمن و… را پشت سر گذاشت و با آن مخالفت کرد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما با روسیه روابط خوبی داریم و در گذشته همکاری های دفاعی داشتیم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرف های درگیر، توقف است. جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم.

امیرعبداللهیان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن و مبتنی بر یک معیار و مخالفت با جنگ است.

وی تاکید کرد: آماده برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور بدون نیاز به هیچ واسطه ای هستیم.

امیرعبداللهیان اظهارات برخی مقامات غربی را «بی اساس» توصیف کرد و گفت: آماده کمک به آتش بس هستیم.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید