معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 12UD; اقتصادی و با ارزش


صنعت پرطرفدار بازی روز به روز در حال گسترش است و همین امر باعث شده تا سازندگان لپ تاپ با ارائه مدل های مختلف قدرتمند سعی در گسترش سهم خود در این بازار داشته باشند. لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 12UD یکی از جدیدترین لپ تاپ های گیمینگ این شرکت در کلاس اقتصادی می باشد که با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل پاسخگوی نیاز اکثر گیمرها خواهد بود. امروز با این لپ تاپ بیشتر آشنا می شویم.

ماتریکس به عنوان نماینده رسمی و انحصاری لپ تاپ های MSI این دستگاه را برای معرفی در اختیار ما قرار داده است. لپ تاپ MSI Katana GF66 12UD با قیمتی در حدود 42 میلیون تومان به فروش می رسد و دارای 18 ماه گارانتی ماتریکس می باشد.

ویدیوی معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 12UD را تماشا کنید

مشخصات لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 12UD

  • پردازنده 14 هسته ای Intel Core i7-12700H
  • 16 گیگابایت رم DDR4-3200
  • SSD 1 ترابایتی PCIe Gen4
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی
  • صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با وضوح Full HD و نرخ تجدید 144 هرتز
  • باتری 53.3 وات ساعتی با آداپتور 180 وات
  • وزن 2.25 کیلوگرم
  • ماتریس 18 ماه گارانتی
  • قیمت حدود 42 میلیون تومان

کیفیت طراحی و ساخت

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

تمام بدنه لپ تاپ MSI Katana GF66 از پلاستیک ساخته شده است اما به خوبی از پلاستیک ساخته شده است که حس کیفیت و دوام را به شما منتقل می کند. MSI در طراحی این دستگاه سادگی را در اولویت قرار داده است و هیچ نشانه ای از عناصر طراحی لپ تاپ گیمینگ مانند نورپردازی RGB یا طراحی اختصاصی بدنه دیده نمی شود. لوگوی MSI در پشت صفحه نمایش حک شده است.

رنگ مشکی مات بدنه چندان جذب اثر انگشت نمی شود. صفحه‌کلید لپ‌تاپ مجهز به کلیدهای عددی و نور پس‌زمینه قرمز است تا حس یک دستگاه بازی را به شما بدهد.

شدت نور پس زمینه صفحه کلید را نیز می توان در چندین سطح تنظیم کرد. کار با این کیبورد به دلیل ابعاد مناسب و فاصله کافی بین کلیدها راضی کننده است. با وجود اندازه متوسط، تاچ پد عملکرد دقیقی دارد و از انواع ژست ها پشتیبانی می کند. با توجه به وزن نسبتا سبک 2.25 کیلوگرمی، لپ تاپ با یک دست باز می شود. پس از باز شدن صفحه نمایش لرزش خاصی وجود ندارد و عملکرد لولا قابل قبول است.

درگاه های ارتباطی

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

اگرچه لپ تاپ ام اس آی کاتانا GF66 در رده محصولات مقرون به صرفه قرار می گیرد، اما این دستگاه اکثر نیازهای شما را برای اتصال تجهیزات مختلف برآورده می کند. لبه سمت راست میزبان جک 3.5 میلی متری هدفون، یک پورت USB 3.2 نوع A، یک پورت USB 3.2 نوع C، یک خروجی HDMI و یک پورت شبکه است. دو پورت USB 3.2 و USB 2.0 هر دو نوع A در سمت چپ وجود دارد. Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 از دیگر قابلیت های ارتباطی این دستگاه هستند. البته مانند سایر لپ تاپ های مقرون به صرفه، هیچ پورت تاندربولت یا کارت خوان وجود ندارد.

نمایش دهید

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

لپ تاپ MSI Katana GF66 با پنل IPS-LCD 15.6 اینچی، نرخ رفرش 144 هرتز و وضوح Full HD، تجربه بازی ویدیویی روانی را برای شما فراهم می کند.

کیفیت کلی نمایشگر در این رنج قیمت قابل قبول است و محتوا را با رنگ های روشن و کنتراست مناسب به تصویر می کشد. البته کیفیت تصویر این نمایشگر در حد محصولات رده بالا نیست. علاوه بر این، حداکثر روشنایی 250 نیت در صفحه نمایش این دستگاه می تواند مشاهده محتوا در محیط های روشن را با مشکل مواجه کند.

بسته به اجزای سخت افزاری، صفحه نمایش 144 هرتزی نیاز اکثر کاربران را برآورده می کند. همچنین می‌توانید نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش را روی 60 هرتز تنظیم کنید تا مدت زمان شارژ را کمی افزایش دهید.

سخت افزار

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

قدرت سخت افزاری یکی از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است. لپ تاپ MSI Katana GF66 از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H به همراه 16 گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050Ti استفاده می کند که ترکیبی مناسب برای بازی های روزمره است.

پردازنده Core i7-12700H با 14 هسته فیزیکی و 20 رشته پردازشی یکی از با ارزش ترین پردازنده های نسل فعلی است و عملکرد عالی را برای انجام بازی ها یا سایر عملیات های پردازشی سنگین در اختیار شما قرار می دهد.

پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 و حداکثر توان 60 وات عملکرد چندان خوبی ندارد. با این حال، با دستکاری تنظیمات گرافیکی در بازی‌های مختلف، می‌توانید انتظار داشته باشید که اکثر بازی‌های دنیا با نرخ فریم بالای ۶۰ فریم بر ثانیه از این دستگاه اجرا شوند. به عنوان مثال، در تست‌های ما، Forza Horizon 5 در تنظیمات گرافیکی متوسط ​​با سرعت 101 فریم بر ثانیه اجرا می‌شد، اما همان بازی در تنظیمات گرافیکی High نرخ فریمی بهتر از 32 نداشت.

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

SSD یک دستگاه 1 ترابایتی PCIe Gen 4 است که توسط Micron ساخته شده است. حداکثر سرعت این حافظه در حدود 3600 مگابایت بر ثانیه است که پاسخگوی نیاز اکثر کاربران و گیمرها است اما تفاوت زیادی با بهترین های موجود در بازار دارد.

خنک کننده

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 از سیستم خنک کننده Cooler Booster 5 بهره می برد.این فناوری با کمک 6 لوله خنک کننده و 2 فن قدرتمند عملکرد قابل قبولی در ثابت نگه داشتن کارایی دستگاه در فشار شدید دارد.

اگر یک گیمر حرفه ای هستید و دوست دارید برای مدت طولانی بازی کنید، می توانید از طریق اپلیکیشن MSI Center یا یک میانبر مخصوص روی صفحه کلید، فن های لپ تاپ را با سرعت کامل بچرخانید. در این حالت معمولا با کاهش راندمان مواجه نخواهید شد، اما باید صدای نسبتاً بلند فن را تحمل کنید.

کیفیت صدا

لپ تاپ گیمینگ MSI از دو بلندگوی 2 واتی برای پخش صدا استفاده می کند که از نظر کیفیت و حجم صدا در سطح متوسطی قرار دارند. البته گیمرها معمولا از هدفون های مخصوص بازی استفاده می کنند و برای این منظور لپ تاپ مورد نظر به خروجی صدای 24 بیتی با وضوح بالا مجهز شده و با فناوری صدای Nahimic گزینه های مختلفی را برای پخش انواع محتوای صوتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری و شارژ

لپ تاپ MSI Katana GF66 از باتری 53.3 وات ساعتی استفاده می کند که ظرفیت بالایی به حساب نمی آید اما در این رنج قیمت قابل قبول است. مانند اکثر لپ تاپ های گیمینگ، نمی توان انتظار شارژ زیادی از این لپ تاپ داشت. با این حال، اکثر کاربران لپ‌تاپ‌های بازی برای استفاده از حداکثر قدرت گرافیکی، دستگاه را از شارژر جدا نمی‌کنند.

نتیجه

لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 12UD با کیفیت ساخت خوب و سخت افزار نسبتا قدرتمند از پس اکثر بازی های روزمره بر می آید و انتخاب خوبی برای گیمرها و کاربران نیمه حرفه ای است. یکی از نقاط قوت این دستگاه طراحی استاندارد، نرخ تازه سازی بالای صفحه و پردازنده قدرتمند آن است. در مقابل عدم وجود نور پس زمینه RGB کیبورد، روشنایی نسبتا کم صفحه نمایش و عملکرد نه چندان قوی کارت گرافیک را می توان در دسته کاستی های این دستگاه قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید