عرضه گوشت قرمز کاهش یافت


عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور در آبان ماه امسال به 53 هزار و 433 تن رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج طرح آمارگیری ذبح دام در کشتارگاه های رسمی کشور در آبان ماه سال جاری، وزن گوشت قرمز عرضه شده توسط انواع دام های ذبح شده در کشتارگاه های رسمی کشور در آبان 1401 53 هزار و 433 تن گزارش شد که گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بود.

این در حالی است که گوشت گاو و گوساله با 25 هزار و 236 تن، 47.2 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است. پس از آن گوشت بره و گوسفند 23 هزار و 527 تن، بز و بز 3 هزار و 732 تن و سایر انواع دام 938 تن به ترتیب 44، 7 درصد و 1.8 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده است.

عرضه گوشت قرمز کاهش یافت

در مقایسه عملکرد کشتارگاه های رسمی کشور در آبان ماه امسال با ماه مشابه سال 1400، میزان عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور سه درصد کاهش داشت.

میزان تولید گوشت در این ماه نیز نسبت به ماه مشابه پارسال هفت درصد در گوشت گوسفند و گوسفند و سه درصد برای بز و بز افزایش، اما برای گاو و گوساله ۱۱ درصد و شتر و شتر جوان شش درصد کاهش داشته است. . البته همین آمار برای گاومیش ها و گاومیش های جوان تغییر نکرده است.

عرضه گوشت قرمز کاهش یافت

نتایج این بررسی آماری نشان می دهد که عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی کشور در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل (مهر) حدود 2 درصد کاهش داشته است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید