بزودی معرفی نماینده فنی جهت راهنمایی / بررسی رویکردهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اعلام این خبر. فرمانده معظم کل قوا وی درباره انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرمانده معظم کل قوا در پیوست این بیانیه بر اصلاحات انقلابی تاکید کردند. پس از این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی، بازسازی، برداشتن گام های جدید و ترویج فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم اولویت های این شورا را تعیین کنیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی». حکم مقام معظم رهبری مبنی بر اعضای جدید در دستور کار قرار گرفت.» در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و مصوباتی جدی که پیش از این اجرایی نشده بود، در حال پیگیری است.

وی گفت: بعد از مسائل فرهنگی. ویروس کرونا یکی از مهمترین مسائل ماست. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور به دلیل گسترش آن ویروس کرونا تلفات جدی وجود دارد و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این مسائل را در دستور کار داریم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال تهیه بسته کامل پس از کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای گروهی و اجتماعی پیگیری کنیم.

در همین حال، اسماعیلی توضیح داد: در شورای فرهنگ عمومی استان در حال بررسی ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که متشکل از اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، عروسی ها، عزاداری ها و … است و از این رو در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه شیوع کرونا در این زمینه مشکلاتی ایجاد کرده است در باره او بود. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم، تحقیقات و آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها در تلاش است تا بخشی از این نهادها چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های گذشته جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشتیم. خوشحالیم که رونا دوباره به سینما بازگشته و امیدواریم او دستورات سلامتی و بهره مندی را به طور کامل رعایت کند جری از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند وظرفیت کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … را در کشور ببینید.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نزدیک شدن به برگزاری جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری وزیر و مدیرکل موسیقی آفیس به زودی ارائه می شود…» اما به طور کلی سیاست های کلی موسیقی کشور در حال اجراست. در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. از این رو در دولت سیزدهم تمامی فعالیت ها در این حوزه با در نظر گرفتن سلیقه جوانان با هدف موسیقی بومی و محلی صورت می گیرد.

* بازنگری در برنامه های درسی شورای فرهنگ عمومی استان در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به درج مفاد اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از احکام است. مهمترین شوراهای شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارد و شایسته است فعالیت های ایشان را با نظام جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی بررسی کند.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بررسی برنامه های درسی شورای فرهنگ عمومی در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد اکسپدیشن در زمینه دانش و علم، توسعه فعالیت های علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. با توجه به دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر تا حدودی حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. جری و دستیابی به سیاست های دقیق

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیاز به کار فشرده، قوی، علمی و دقیق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. باید از فرصت طلایی که انتخاب مردم و فضای اداره کشور در اختیار ما قرار می دهد استفاده کنیم و بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه پاسخ های موثقی داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید برای پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه مشخصی با جدول زمانی مشخص داشته باشیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین نشست شورای فرهنگ عمومی با دستورات قبلی در زمینه ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات چهل و یکمین اجلاس مجمع عمومی یونسکو برگزار شد. و ملاحظات فرهنگی روز دانشجو

وی افزود: دستور کار این هفته شورا، ابعاد فرهنگی، رسانه ای و رسانه ای بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا اجرا و امکان سینگی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در ارتباط با کرونا است.

همچنین در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا گزارشی با عنوان جریان رسانه ای و کرونا ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید