دانشجویان و اساتید پرچمدار گام دوم انقلاب باشند



عابدین خرم شامگاه سه شنبه در نشست دوستانه با اساتید و نمایندگان تشکل های دانشجویی در دانشگاه های تبریز ضمن تبریک 16 آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دانشجویان تاریخ دانشگاه ها را مطالعه کنند تا بدانند مردان بزرگ چه دارند. اثر خود را به جا گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه اولین مسئله انقلاب است، افزود: دانشگاه ها منشأ و سرچشمه همه وقایع تحول آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی بودند و یکی از زیباترین دستاوردهای این انقلاب، تأسیس است. تشکل های دانشجویی».

خرم گفت: آزادی بیان عقاید و نظرات مختلف در دانشگاه های ما در پرتو انقلاب اسلامی که در دوران قبل از انقلاب وجود نداشت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پرچمدار آزادی اندیشه در دانشگاه ها هستند گفت: ایشان مطالبات دانشجویان را همواره ارزش و فرصتی برای حل مشکلات جامعه می دانند و الگوی همه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مس جوانان ما را به طلا تبدیل کرد، افزود: بزرگانی که از دانشگاه آمدند زمانی به میدان دفاع مقدس آمدند و امروز به خاطر پیشرفت و ترقی دشمنان منفور هستند و ترور شدند. در خیابان ها.”

خرم بر لزوم پرچمداری گام دوم انقلاب توسط دانش آموزان تاکید کرد و افزود: امروز بیانیه گام دوم را با نگاه بلندمدت رهبری داریم و باید بر اساس آن کار و تلاش کنیم. اهداف آن.”

ايستادن در اين راه حرام است، گفت: هنر بزرگ انقلاب اسلامي اين است كه با وجود فشارهاي سنگين و هزينه‌هاي گزاف، راه پيشرفت، عزت و استقلال را نبست و نبست و امروز به نظام اسلامي اعتقاد راسخ داريم. اصول انقلاب.» ما هنوز در حال رشد و شکوفایی هستیم.

خرم با اشاره به اینکه هنوز فشارهای شدیدی بر انقلاب وجود دارد، تصریح کرد: گاهی از داخل کشور صداهایی به گوش می رسد که دشمنی ها ناشی از عدم پیشرفت ماست، در حالی که همه این دشمنی ها به این دلیل است که انقلاب اسلامی بازی نکرد. وارد پازل دشمن شد و از خطوط قرمز آن گذشت و پیشرفت کرد و تأثیر گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن باید به حقانیت ما پایبند باشد، افزود: امروز کشورهایی در منطقه هستند که امنیت، عزت و پیشرفت خود را مدیون دیگران هستند و لذا از آنها دست برنمی‌دارند، بلکه ملت ایران و نظام اسلامی از آنها دست بر نمی‌دارند. هنوز در قدرت هستند.” آرمان های او وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی نباید به شرایط موجود راضی باشند و تفکر پویا و تربیتی خود را در جامعه بازتولید کنند تا به اهداف عالیه انقلاب برسند.

وی خطاب به دانشجویان توصیه کرد که مفهوم این درخواست را محقق کنند و گفت: امروز دولت سیزدهم از انتقاد استقبال می کند و نسبت به آن احساس مسئولیت می کند.

وی با تایید نظر یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه عدم شفافیت مسئولان باعث کاهش اعتماد مردم شده است، افزود: این یکی از دلایل نارضایتی عمومی است و تلاش می کنیم شفافیت را در دستور کار خود قرار دهیم. “

خرم با اشاره به اینکه رویکرد دولت در تنظیم بودجه عادلانه و موجب رشد اقتصادی است، افزود: درخواست دولت از استانداری ها برای ارتقای شاخص توسعه هر ساله برای استانداری هاست.

وی با اشاره به اینکه بررسی دقیقی از مشکلات استانداری داریم، گفت: سند برنامه ریزی استانداری و سند برنامه توسعه مشکلاتی از جمله نادرستی در شاخص ها دارد که باید اصلاح شود تا تصمیمات به واقعیت نزدیک شود.

خرم از تشکیل کانون تفکر جوانان و نخبگان استقبال کرد و از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی خواست به بررسی مسائل و ارائه راهکار به مدیریت استانداری برای رفع مشکلات استانداری بپردازند.

وی همچنین انتقادات دانشجویان از بوروکراسی در دستگاه های اداری استان را توجیه کرد و گفت: یکی از مشکلات فرزندان ما به ویژه در حوزه سرمایه گذاری، بروکراسی است که برای دستگاه ها بسیار آزاردهنده است و پیگیر هستیم. آی تی.” این مانع را بردارید.»

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات کاری در واحدهای صنعتی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل و برابری حقوق در برخی واحدها اجرا نمی شود که در دستور کار قرار گرفته است. البته اعتصاب و تعطیلی واحدها راه حل نیست و مشکلات باید در فضای منطقی حل شود.

وی افزود: از واحدهای صنفی خواسته ایم مشکلات را به موقع منعکس کنند و مسئولان در این زمینه رفتار منفی نکنند.

همانطور که رئیس دانشگاه تبریز در این جلسه گفت: در 16 آذر 43 مبارزه با استکبار جهانی به هویت جنبش دانشجویی تبدیل شد که برکات آن را در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

صفر نصرالله زاده افزود: جنبش دانشجویی همواره فعال و پرنشاط است و نقش دانش آموزان در مناطق مختلف کشور مشخص است.

پیش از سخنرانی حاکم آذربایجان شرقی، بسیاری از معلمان و نمایندگان تشکل های دانشجویی در دانشگاه های تبریز به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مختلف پرداختند.

محمد فرهمند دبیرکل سازمان انجمن های اسلامی دانش آموزی تبریز با بیان اینکه بروکراسی های اداری، مدیریت ادارات و مردم جامعه باعث آزار و اذیت بسیاری از مردم ما شده و دچار بیماری های روحی و روانی شده است.
دبیر هیأت نظارت بر کانون دانشجویان مسلمان کشور همچنین مشکلات اقتصادی، صنفی و تولیدی و همچنین اعتراضات کارگری را به مطالبات دانشجویان و مردم استان برشمرد و خواستار استاندار شرق شد. آذربایجان برای حل مشکلات زیست محیطی مشکلات و احیای دریاچه ارومیه. کار آنها را در اولویت قرار دهید.
عضو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات بزرگراه سهند تبریز گفت: لطفاً مشکلات این بزرگراه را شخصاً رسیدگی کنید زیرا پس از 13 سال انتظار برای این بزرگراه مردم سهند مستحق پرداخت عوارض عبور از این جاده نیستند در حالی که این جاده مشکلات فنی زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید