تهران آمادگی خود را برای برگزاری کمیته مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و تایلند اعلام می کند



حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و دان پرامودوینا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی درباره دو موضوع از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی دوجانبه و مذاکرات وین گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک روز ملی تایلند و یادآوری چهارصدمین سالگرد روابط دو کشور، بر علاقه جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط با تایلند تاکید کرد. و او را به تایلند دعوت کرد. همتای خود برای بازدید از تهران

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دو کشور توانستند بر بحران کرونا فائق آیند، خاطرنشان کرد: هم اکنون می توان سفر هیئت های سیاسی، تجاری و گردشگران به دو کشور را از سر گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته مشترک اقتصادی و کمیته تجاری بین دو کشور را تایید کرد.

وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: در دولت جدید جمهوری اسلامی سیاست خارجی از منظر آسیا دنبال می شود و در این میان تایلند جایگاه ویژه ای دارد.

وزیر امور خارجه تایلند نیز در این تماس آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه فولاد، برنج و سوخت اعلام کرد.

در حالی که وزیر امور خارجه تایلند بر عزم بانکوک برای تقویت کامل روابط تاکید کرد، از وزیر امور خارجه برای سفر به تایلند دعوت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید