آیا شرایط بانک ها برای افتتاح حساب تغییر کرده است؟



در حالی که اعلام برخی از مشتریان حاکی از متفاوت بودن شرایط افتتاح حساب در بانک ها است، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و بانک مرکزی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند که نشان می دهد شرایط افتتاح حساب فراهم نشده است. تغییر کرد. . بانک ها برای تایید و مشاهده وضعیت مالی مشتریان باید مدارکی مانند گواهی کار، سند مالکیت یا قرارداد اجاره را دریافت کنند تا محل سکونت فرد را بدانند که بانک ها قبلا به آن توجهی نداشتند، علی رغم قانون، موارد زیادی وجود دارد. از تاکید بر این

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اخیرا اخباری مبنی بر شرایط عجیب بانک ها برای افتتاح حساب بر اساس دریافت اصل ملک یا سند اجاره، کپی آن و گواهی اشتغال به کار علاوه بر اصل شناسنامه مطرح شده است. و کارت ملی

پس از این پرونده، دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی از هرگونه تغییر در شرایط افتتاح حساب بانکی خودداری کرد.

اما امروز یکی از مشتریان یکی از بانک ها به ایسنا گفت که بانک برای افتتاح حساب از او مدارکی مانند گواهی اشتغال به کار و سند مالکیت یا قرارداد اجاره خواسته است که محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی. وی در پاسخ به ایسنا گفت: برای ارائه هرگونه خدمات بانکی، بانک ها باید مشتریان خود را شناسایی کنند و این کار از طریق کد ملی و اسناد اقامتی انجام می شود و بانک های خصوصی این کار را از طریق کد ملی انجام می دهند. بانک ها علاوه بر شناسایی مشتریان، باید از سطح مالی خود نیز آگاه باشند و برای اطمینان از مشکوک نبودن تراکنش های بانکی مشتریان، بانک باید گواهی اشتغال به کار مطابق با میزان حقوق دریافتی با تراکنش ها داشته باشد.

وی افزود: البته در مقررات مربوط به ماده 169 قانون مالیاتی برای شناسایی و ثبت نام در نظام مالیاتی، لازم است بانک ها اسنادی از قبیل گواهی کار، اسناد ملکی یا قراردادهای اجاره را اخذ کنند، در غیر این صورت. آنها مجازات خواهند شد و غرامت بابت مالیات به دولت پرداخت خواهند شد.» بانک هایی که این اسناد را از مشتریان خود دریافت می کنند ممکن است مسئول دریافت آنها باشند. از سوی دیگر، دریافت این گونه اسناد در راستای قانون مبارزه با پولشویی است تا بانک از سلامت مالی مشتری اطمینان حاصل کند.

جمشیدی با بیان اینکه هیچ تغییری در شرایط بانک ها برای افتتاح حساب ایجاد نشده است، ادامه داد: از آنجایی که سامانه های بانکی در این زمینه ارائه نشده و به سامانه ثبت نام متصل نشده اند، اکنون این شرایط فراهم شده است و برخی بانک ها این موارد را دریافت می کنند. اسناد.» انتظار من این است که بقیه بانک ها این شرایط به مرور زمان برای افتتاح حساب اعلام شود.

همچنین پیگیری های بانک مرکزی حاکی از آن است که شرایط افتتاح حساب بانکی تغییری نکرده است و بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، بانک ها موظف به تعیین دقیق محل مراجعه مشتریان و صورت های مالی آنها هستند. . قابلیت تایید. اخذ اسنادی مانند سند مالکیت یا قرارداد اجاره و گواهی اشتغال به کار، اما بانک‌ها قبلاً به این بند از قانون پایبند نبودند، اما اکنون با تمرکز بانک مرکزی بر اجرای مفاد قانون مبارزه با پولشویی و برخی بانک‌ها اجرا شده است. این موضوع به شدت مورد بررسی قرار می گیرد و بقیه بانک ها برای دریافت این مدارک که قبلا طبق قانون الزامی بوده است دقت بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید