معرفی گروه کتیبه ها و علم در هنر عاشورا – خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان



گزارش کردن خبرگزاری مهر به گزارش ستاد خبری چهاردهمین سوگواره هنر آشوری، وهب رمزی، روح الله ابوالفضلی و فاطمه دو برادر هستند که کتیبه ها و پرچم های چهاردهمین سوگواره هنر آشوری را قضاوت خواهند کرد.

فهب رمزی کارگردان هنری، طراح گرافیک و عکاس است که در سال 1995 تصویر صحنه «رنگ و حقیقت» را به مناسبت سالگرد حماسه 9 بعدی طراحی کرد که در همان سال در حوزه هنری رونمایی شد. وی یکی از هنرمندان خوش ذوق در هنر انقلاب است و در آخرین فعالیت های خود به ساخت پارچه به شکل و نشان اوایل انقلاب اسلامی پرداخت.

روح الله ابوالفضلی عضو رسمی انجمن خوشنویسان شهرستان نیشابور و عضو کانون و نخبگان شهید خراسان رضوی است. وی رتبه اول ردیف سوم جشنواره بین المللی غدیر تبریز و رتبه سوم جشنواره فرهنگی هنری طلیعه الظهور استانداری قم و رتبه اول خط نستعلیق از مسابقات بزرگ کشوری اباب را کسب کرد. باب الحویج از سازمان صدا و سیما. ابوالفضلی در طول این سال ها در نمایشگاه های زیادی از جمله نمایشگاه انفرادی رقص مفتون در نیشاپور، نمایشگاه گروهی لبنان و سوریه، نمایشگاه گروهی تهران و نمایشگاه گروهی نیشابور شرکت کرده است.

فاطمه اخوان کارشناس ارشد هنر اسلامی دانشگاه شهید تهران است که سال ها در زمینه طراحی سنتی فعالیت داشته است. وی در دوسالانه تذهیب قرآنی، جشنواره آثار باستانی رضوی در هنرهای سنتی، جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره خالقان و ممتازان استان اصفهان، دوسالانه تذهیب قرآنی و همایش ملی شرکت کرد. وی درباره نقش خراسان در شکوفایی هنر اسلامی در نمایشگاه های گروهی از جمله نمایشگاه صنایع دستی جشنواره میراث در کویر و نمایشگاه صنایع دستی جشنواره شهر فرهنگ من شرکت کرد.

کسب مقام اول در زمینه مقالات پژوهشی برای دانشگاه هنر اصفهان و همچنین گروه صنعت پوشش سنتی در دومین همایش هنر و ترویج استان قم از افتخارات این هنرمند است.

چهاردهمین سوگواره هنر آشوری در 5 بخش پوستر و چاپ، طراحی (دیجیتال و کلاسیک)، خط کشی، پرچم و قلم زنی و کمیک استریپ (در حالی) برگزار می شود. مهلت ارسال آثار نیز تا 4 آبان ماه تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید