افزایش 50 درصدی مراکز نوآوری/حضور دانشگاه آزاد در نمایشگاه آزمایشگاه های تخصصی



در نشست هماهنگی معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با معاونان پژوهشی واحدهای این دانشگاه، ضمن اعلام حضور این دانشگاه در نمایشگاه آزمایشگاه های تخصصی نیمه دوم آبان ماه جاری، اعلام شد. تعداد مراکز رشد و مراکز نوآوری در این دانشگاه از بدو تاسیس این دانشگاه افزایش یافته است و آژانس تحقیقات، فناوری و نوآوری تا به امروز 50 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید زرگامی در جلسه هماهنگی با معاونین پژوهشی واحدهای مختلف دانشگاهی جهت حضور فعال در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری عصر امروز با حضور دکتر عبدالله محمدی مدیرکل شبکه تحقیقات و آزمایشگاه ها، دکتر نشست مجازی بهزادی پور مدیرکل مراکز نوآوری و دکتر لعل ملک نیا مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه در سالن همایش معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری نشست مجازی برگزار شد. که پس از استقرار معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، دانشگاه گام‌های جدی در راستای ایجاد بستر دانش‌آموزی اشتغال برداشته است. با توجه به اظهارات دکتر تهرانی رئیس دانشگاه، اگر امروز با افزایش ظرفیت دانشجویی مواجه هستیم، یکی از مهم ترین دلایل آن تغییر مسیر به سمت اشتغال دانش بنیان است که با تلاش و همت معاونت دانشجویی محقق شد. معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری رئیس جمهور و رویداد بزرگ عصر امید، برگ زرینی بود و اثبات آن مهم بود.

وی تصریح کرد: تعداد مراکز رشد و مراکز نوآوری از بدو تأسیس معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری تا به امروز با تلاش دکتر بهزادی پور و تعداد شرکت ها – از جمله واحدهای فناوری هسته ای 50 درصد رشد داشته است. و شرکت های دانش بنیان – نیز دو برابر شده است که امروزه سرمایه گذاری قابل توجهی را می طلبد.

دکتر زرگامی رویکرد جدید مدیریتی در دوره مدیریت دکتر مشکینی را سرمایه گذاری قابل توجهی در دو تا سه پروژه در مقیاس ملی دانست و تصریح کرد: پیشرفت فعالیت های فناورانه در حوزه تحقیقات صنعتی و توسعه اکوسیستم تاکنون بسیار خوب بوده است. و در دوره مدیریت جدید نیز قوی خواهد بود و ادامه خواهد داشت.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد به برتری جایگاه این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربیات ارزنده سال های اخیر در عرصه داخلی و بین المللی، انتظار می رود تجربیات جدیدی را رقم بزنیم. . رکورد در این دوره از نمایشگاه.و ظاهر فناورانه دانشگاه آزاد را به مثنه ظهور بیاورید.

عبدالله محمدی مدیرکل شبکه تحقیقات و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد در این جلسه از حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه آزمایشگاه های تخصصی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تخصصی از 27 تا 30 آبان ماه برگزار می شود و دانشگاه آزاد نیز در نمایشگاه آزمایشگاه های تخصصی برگزار می شود. در نمایشگاه شرکت کنند. این نمایشگاه برای اولین بار با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی حضوری پررنگ خواهد داشت.

وی از حضور هدفمند در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: مدیران پژوهشی واحدها در انتخاب و ارائه محصول برای شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش دقت لازم را داشته باشند و ارائه کننده محصول در طول مدت در نمایشگاه حضور داشته باشد. نمایشگاه.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش علاوه بر پژوهشگران ارشد، سه تکنسین ارشد نیز انتخاب خواهند شد.

دکتر قباد بهزادی پور مدیرکل مراکز نوآوری نیز در این نشست از حضور پررنگ صنایع در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و بر پیشبرد اهداف راه اندازی بازار فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عصرامید 2 در سال آینده خبر داد و گفت: تشریفات اولیه برگزاری این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

بهزادی پور همچنین به فاصله دو ماهه تا برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: در این مدت بزرگترین وظیفه روسای مراکز نوآوری و مراکز رشد برنامه ریزی لازم برای برگزاری رویدادهای مفید است. ارائه محصولات تحقیقاتی اولویت اصلی نیست زیرا صنایع در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و آماده انعقاد تفاهم نامه و قرارداد خواهند بود. با توجه به اینکه در ارائه محصولات و حضور شرکت ها با محدودیت هایی مواجه هستیم، باید محصولاتی در نمایشگاه ارائه شوند که قابلیت بازاریابی و عرضه را داشته باشند و حداقل مجوزهای لازم را داشته باشند. برای این منظور باید اولویت بندی شرکت ها توسط واحدهای دانشگاهی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در هفته پژوهش و روزهای نمایشگاه از توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شویم.

دکتر لاله ملک نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه نیز بر ارتقای کیفی توانمندی ها و محصولات دانشگاه تاکید کرد و افزود: محصولاتی که در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه می شود باید از کیفیت لازم برخوردار بوده و توانایی داشته باشند. به صنایع ارائه شود. با توجه به محدودیت فضا در زمان برگزاری نمایشگاه تعداد زیادی محصول قابل ارائه نمی باشد اما وجود محصولات با TRL مناسب که دارای مجوزهای لازم هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش دانشگاه آزاد، در این نشست برخی از معاونین پژوهشی استان ها به بیان دیدگاه های خود در خصوص نحوه حضور فعال در نمایشگاه هفته پژوهش اینترنتی پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید