کمیته امنیت ملی رفع حفره های امنیتی مقبره شاهچیراگ را تایید می کند



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارش ارائه شده به این کمیسیون، خلأهایی در امنیت آرامگاه شاهچیراگ وجود داشت که اعضای این هیئت بر رفع این نواقص تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ابوالفضل عماوي در تشريح جلسه امروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، گفت: با توجه به حضور آقاي عزيزي معاون سازمان امنيت ملي در حمله به شهررج. حج در شیراز بعد از داعش. حادثه تروریستی در ابتدای این نشست گزارشی را ارائه کرد که در آن ابعاد مختلف اقدام تروریستی در شاهچیراگ را ارائه کرد. این اقدام تروریستی توسط داعش طراحی و انجام شد و نیروهای امنیتی افراد دخیل در آن را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش خلأهایی در امنیت این مکان مذهبی وجود داشت که اعضای کمیسیون بر رفع این نواقص تاکید کردند. این موضوع زوایای مختلفی دارد که مطمئناً توسط دستگاه های امنیتی گزارش خواهد شد.

وی با اشاره به حضور سردار محمدتقی اسانلو در ادامه جلسه این کمیته گفت: سرپرست قرارگاه حمزه سیدالشهدا با حضور در کمیته، گزارشی از فعالیت های این قرارگاه در تامین امنیت مرزهای منطقه ارائه کرد. شمال غرب عراق و اطلاعات مربوط به حملات به مراکز وابسته به گروه های ضد انقلاب و تجزیه طلب در منطقه شمال عراق در اختیار این کشور قرار گرفت. قرارگاه حمزه سیدالشهدا در 1200 کیلومتری مرز شمال غرب کشور قرار دارد و در سال های اخیر اقدامات موفقی برای تامین امنیت این منطقه از کشور انجام شده است.

عمویی افزود: گروهک های تجزیه طلب قصد دارند از فضای ایجاد شده برای ایجاد ناامنی در این مناطق سوء استفاده کنند که در نهایت با واکنش کشورمان مواجه شد، لذا ستاد مرزی این گروهک های ضدانقلاب و قرارگاه پژاک، کمیل و دمکرات احزاب نزدیک به مرزهای ایران مورد حمله پاسداران ایرانی قرار گرفتند، مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند. این اقدام پس از هشدارهای جمهوری اسلامی ایران به مقامات اقلیم کردستان عراق صورت گرفت که ایران در اخطارهای خود از مقامات اقلیم و عراق خواستار جلوگیری از فعالیت جنبش‌های مسلحانه ضدانقلاب در این منطقه شد. . . پس از هشدارهای لازم، جمهوری اسلامی پاسخ داد، اقدام انجام شده ضربه هنگفتی به زیرساخت ها، نیروها و نقشه های این گروهک های ضدانقلاب وارد کرد.

وی در تشریح بررسی تحولات سیاسی عراق در این کمیسیون گفت: در جلسه امروز آخرین تحولات سیاسی عراق نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اگرچه جمهوری اسلامی در امور داخلی این کشور دخالت نمی کند، اما به دلیل اینکه آی تی. مرزها و اشتراکات گسترده، عراق روابط فرهنگی و سیاسی با کشورمان یکی از زمینه های مورد علاقه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حفظ ثبات در این کشور و تشکیل دولت در عراق یکی از مواردی بود. خواسته های جمهوری اسلامی ایران که خوشبختانه با مشارکت گروه های داخلی در این کشور محقق شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید